5 motoristov + 2 vodiča smo se zbrali v Malagi odločeni, da v 7 dneh najdemo najlepši razgled v Atlasu, prespimo v Sahari, se preizkusimo v barantanju na Marrakesh marketu in seveda najpomembnejše: uživamo v vožnji z motorji.
Priporočam ogled videa, ki pokaže vse in še več. Nato pa nadaljevanje z branjem.
Prvi dan smo zgolj prevzeli motorje, napolnili kufre ter se informirali o poteku poti ter se seznanili o posebnostih na maroških cestah. Te so sila pomembne in jih velja upoštevati:
- Pešci, kolesarji. Nikoli jim ne ustavljaj, ko želijo prečkati cesto. To velja kjerkoli, tudi če si na prehodu. Kultura, ki jo poznamo v večjem delu Evrope, je Maroku sila nevarna. Nihče od pešcev ne pričakuje, da jim boš ustavil, še manj pa tisti, ki vozi za teboj.
- Živali. Teh je v Maroku res veliko. Od koz, ovac, konjev, kamel, opic, oslov, goveda, kur, psov… in si se prosto šetajo naokoli. Navadno so v grupi. Velja načelo: če so ob cesti, upočasniš in jih budno spremljaš. Kar se ponavadi zgodi je to, da ena od njih skoči na cesto, čemur sledi preostala horda…
- Otroci. Bolj, ko si oddaljen od velikih mest, večjo nevernost predstavljajo. Ponavadi stečejo proti tebi z željo ‘give me five’ – radi bi se te dotaknili ali pa te prosili za cigarete, telefon ali denar.
- Oznake na cesti — dvojna črta, enojna črta, enosmerna cesta — so praktično nekoristne, saj jih nihče ne upošteva. Ne se zanašati na to, da ne bo nikogar nasproti v enosmerni ulici ali pa da ne bodo prehitevali tam, kjer je najmanj mogoče in varno.
- Policaji. Teh je malo morje. Sila radi merijo hitrost pred rondoji ter začetki vasi. Tam po omejitvah.
- Mesta. Tu ni pravil. Znajdi se, kakor se znaš :D. Če nisi izkušen voznik ali vsaj že aklimatiziran na njihov način vožnje, se jih poskušaj izogniti.
7 dni in cca 3000 km. Spodaj so po dnevih našteti kraji z začetkom/koncem in vmesni postanki:
Dan 2: Malaga – Tarifa Ferry ➔ Tanger – Tetouan
Dan 3: Tetouan – Fes – Ifrane
Dan 4: Ifrane – Imilchil – Tinghir
Dan 5: Tinghir – Gorges de Dades – Tazarine – Zagora – Tagounite
Dan 6: Tagounite / M´Hamid – Ouarzazate – Ait Ben Haddou – Tizi N´Tichka – Marrakesh
Dan 7: Marrakesh – Cascade D´Ouzoude – Khouribga – Rabat
Dan 8: Rabat – Tanger Ville – Tanger Ferry ➔ Tarifa – Malaga
Pokrajina se iz ure v uro vožnje povsem razlikuje. Od povsem kamnitih predelov, oaz s palmami, do povsem rdeče zemlje, do mediteranskega vzdušja, peska, slapov, rek in čisto pravega gozda… Vse imajo.
Hrana v Maroku je odlična. Poleg vsem poznanega kuskusa in metinega čaja imajo tudi obilico odličnega mesa, ki ga načeloma delijo na ‘chicken or meat’, kar definira meat vse kar ni piščanec. Tako padejo govedina, jagnetina, ovčetina, kamele.. v isti krožnik. Le svinjino boste tu zaman iskali.
Z druščino zbrano iz vseh koncev sveta smo zastavljene cilje vsekakor presegli. Brez zapletov, nesreč in nesporazumov. Vse je bilo top organizirano. Verjetno je bila rit tista, ki je najbolj trpela in nastradala od vsega. Na motorjih smo bili od juta do večera z vmesnim postankom za hrano, lulanje in sem pa tja hiter razgled in tankanje motorjev. Če bi ponovila, bi si želela, zgolj to, da bi trajalo nekaj dni več, kjer bi imela z več postankov z ogledi.
One Comment Add yours