Maroko motorbike tour

5 motoristov + 2 vodiča smo se zbrali v Malagi odločeni, da v 7 dneh najdemo najlepši razgled v Atlasu, prespimo v Sahari, se preizkusimo v barantanju na Marrakesh marketu in seveda najpomembnejše: uživamo v vožnji z motorji.

top ovinki: Todre des Dades

Priporočam ogled videa, ki pokaže vse in še več. Nato pa nadaljevanje z branjem.

Morocco motorbike tour: click, watch, like and share

Prvi dan smo zgolj prevzeli motorje, napolnili kufre ter se informirali o poteku poti ter se seznanili o posebnostih na maroških cestah. Te so sila pomembne in jih velja upoštevati:

‘modro mesto’ Chefchaouen
  • Pešci, kolesarji. Nikoli jim ne ustavljaj, ko želijo prečkati cesto. To velja kjerkoli, tudi če si na prehodu. Kultura, ki jo poznamo v večjem delu Evrope, je Maroku sila nevarna. Nihče od pešcev ne pričakuje, da jim boš ustavil, še manj pa tisti, ki vozi za teboj.
  • Živali. Teh je v Maroku res veliko. Od koz, ovac, konjev, kamel, opic, oslov, goveda, kur, psov… in si se prosto šetajo naokoli. Navadno so v grupi. Velja načelo: če so ob cesti, upočasniš in jih budno spremljaš. Kar se ponavadi zgodi je to, da ena od njih skoči na cesto, čemur sledi preostala horda…
  • Otroci. Bolj, ko si oddaljen od velikih mest, večjo nevernost predstavljajo. Ponavadi stečejo proti tebi z željo ‘give me five’ – radi bi se te dotaknili ali pa te prosili za cigarete, telefon ali denar.
  • Oznake na cesti — dvojna črta, enojna črta, enosmerna cesta — so praktično nekoristne, saj jih nihče ne upošteva. Ne se zanašati na to, da ne bo nikogar nasproti v enosmerni ulici ali pa da ne bodo prehitevali tam, kjer je najmanj mogoče in varno.
  • Policaji. Teh je malo morje. Sila radi merijo hitrost pred rondoji ter začetki vasi. Tam po omejitvah.
  • Mesta. Tu ni pravil. Znajdi se, kakor se znaš :D. Če nisi izkušen voznik ali vsaj že aklimatiziran na njihov način vožnje, se jih poskušaj izogniti.
Opice prosijo za hrano.
kamela, ki pozira ob sončnem vzhodu
potovanje v čas, kjer so pastirji čred, prevozno sredstvo osel in pranje perila v reki nekaj vsakdanjega

7 dni in cca 3000 km. Spodaj so po dnevih našteti kraji z začetkom/koncem in vmesni postanki:

Dan 2: Malaga – Tarifa Ferry ➔ Tanger – Tetouan
Dan 3: Tetouan – Fes – Ifrane
Dan 4: Ifrane – Imilchil – Tinghir
Dan 5: Tinghir – Gorges de Dades – Tazarine – Zagora – Tagounite
Dan 6: Tagounite / M´Hamid – Ouarzazate – Ait Ben Haddou – Tizi N´Tichka – Marrakesh
Dan 7: Marrakesh – Cascade D´Ouzoude – Khouribga – Rabat
Dan 8: Rabat – Tanger Ville – Tanger Ferry ➔ Tarifa – Malaga

Tour track

Pokrajina se iz ure v uro vožnje povsem razlikuje. Od povsem kamnitih predelov, oaz s palmami, do povsem rdeče zemlje, do mediteranskega vzdušja, peska, slapov, rek in čisto pravega gozda… Vse imajo.

cesta v Altasu
nepozabni ovinki in razgled – Gite L’ile Au Tresore
Ait Youssef Ou Ali – 2900 in nekaj metrov in 0 snega, samo veselje
Lac Tislit – daleč naokoli nič, tu pa prijazna gospa, ki skuha najboljši tajin/tažin
Tizi n’Tichka – najvišji asfaltni cestni prelaz v Maroku, z najbolj nevarnimi in drznimi vozniki kar sem jih kdajkoli srečala
Sources de Oum er Rbia – pot do slapov in plezališč
Aït Benhaddou – prizorišče snemanja Game of Thrones, Son of God, Prince of Persia in mnogih drugih filmov
kero veselje v čevljih in v zraku pesek… to je to – puščava
nekaj najlepšega desert camp ‘ Bivouac Chrika’ in sončni vzhod
večerni Atlas razgled
tipična Maroška cesta

Hrana v Maroku je odlična. Poleg vsem poznanega kuskusa in metinega čaja imajo tudi obilico odličnega mesa, ki ga načeloma delijo na ‘chicken or meat’, kar definira meat vse kar ni piščanec. Tako padejo govedina, jagnetina, ovčetina, kamele.. v isti krožnik. Le svinjino boste tu zaman iskali.

mesni tajin s fižolom
ulična hrana v Marrakeshu
goveji tajin s slivami, jajcem in oreščki

Z druščino zbrano iz vseh koncev sveta smo zastavljene cilje vsekakor presegli. Brez zapletov, nesreč in nesporazumov. Vse je bilo top organizirano. Verjetno je bila rit tista, ki je najbolj trpela in nastradala od vsega. Na motorjih smo bili od juta do večera z vmesnim postankom za hrano, lulanje in sem pa tja hiter razgled in tankanje motorjev. Če bi ponovila, bi si želela, zgolj to, da bi trajalo nekaj dni več, kjer bi imela z več postankov z ogledi.

seveda, je potrebno iti z motorjem tudi na razgledno mesto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.